همشهری آنلاین: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ناوگان حمل و نقل بین شهری را فرسوده و ناکافی دانست و از مسئولین خواست با این وسائل نقلیه به مسافرت بروند تا هرچه بهتر متوجه مشکلات مردم شوند.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مساله حمل و نقل عمومی بین شهری، آن را دغدغه همه ساله مسئولین و شهروندان دانست و اظهار داشت: اگر عزم ملی به میدان نیاید و این حوزه ساماندهی نشود، همیشه باید شاهد خسارت های آن باشیم.

مقیمی با بیان اینکه مردم توصیه به حمل و نقل عمومی می‌شوند در حالیکه ناوگان بین شهری بسیار فرسوده است و از نظر تعداد اصلا کافی نیست، تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل بین شهری نیاز به حمایت و بهسازی دارد؛ بنابراین دولت و مجلس باید در تقسیم و تخصیص بودجه همت و توجه کافی داشته باشند. این مساله جزو مطالبات عمومی مردم به شمار می‌آید.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه ادامه داد: پاسخگو نبودن ناوگان کنونی آسیب‌های گوناگونی به همراه دارد که از مهمترین آن‌ها را می‌توان ظهور بازارهای سیاه دانست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کم بودن تعداد مراکز فنی را از دیگر مشکلات مهم این حوزه دانست و تشریح کرد: عدم تناسب عرضه و تقاضا در این مساله هم موجب شده تا حواشی بسیار زیادی متولد شود، مسائلی همچون صدور برگه معاینه فنی برای خودروهای معیوب از جمله مشکلاتی به حساب می‌آید که با گسترش و ساماندهی مراکز معاینه فنی کاملا قابل حل است.

مقیمی در ادامه به بررسی مساله قطعات و لاستیک‌های بی کیفیت چینی پرداخت و گفت: اجناس چینی هم با کیفیت و هم بی‌کیفیت دارد اما متاسفانه انتخاب تجار و نوع کسب و کارهای ما به نوعی است که جنس‌های نامرغوب را وارد می‌کنند و تجار نگاه درآمد زودرس دارند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه در این مساله نظارت و ممیزی قوی وجود ندارد، اظهار داشت: اگر کمبود قوانین است استاندارد بیاید و مجلس تصویب کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از مسئولین طراز اول کشور درخواست گاهی با وسائل حمل و نقل عمومی سفر کنند و افزود: اگر دست اندرکاران این مساله خودشان طعم مشکلات مسافرت‌های بین شهری با این وسائل نقلیه را بچشند، متوجه سختی مردم شده و برای حل مشکل به تکاپو می‌افتند.

کد خبر 330205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha